ΛΥΚΟΜΙΔΗΣ

Φιλοσοφία, μυσταγωγία και επιστήμη

το Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο

Posted by lykofron στο 18/04/2010

Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο είναι η Αδημιούργητη Αρχή από την οποία εκπορεύτηκε η Φύση. Ο ορισμός ενός Αυθύπαρκτου Αρχικού Αιτίου ως την Αδημιούργητη Αρχή αποτελεί μία αυθαιρεσία η οποία καθορίζεται ανάλογα με τα θρησκευτικά ή πολιτικά πιστεύω αυτού που την ορίζει. Πέραν αυτού θα πρέπει ο ορισμός της Αδημιούργητης Αρχής να είναι άποψη λογικοφανής και όχι αυθαίρετη (όπως συμβαίνει με τα θρησκευτικά δόγματα) ώστε να μπορεί να γίνει αποδεκτή από την επιστημονική κοινότητα.

Þ     Οι βιβλικές θρησκείες θεωρούν ως Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο τον Θεό.

Þ     Η Ελληνική παράδοση και κοσμοθέαση αλλά και η μυσταγωγική φιλοσοφία θεωρούν ως Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο το Χάος.

Þ     Η επιστήμη θεωρεί ως Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο το Αρχικό Άτομο.

Όμως αποδοχή της υπάρξεως ενός Αυθύπαρκτου Αρχικού Αιτίου το οποίο δεν δημιουργήθηκε από κανέναν δεν μπορεί να γίνει κατανοητή και συνεπώς αποδεκτή στον άνθρωπο με αποτέλεσμα και σε αυτές τις περιπτώσεις να εξακολουθεί να υπάρχει το ερώτημα, τον ΘΕΟ ή το ΧΑΟΣ ή  το ΑΡΧΙΚΟ ΆΤΟΜΟ ποιος τον δημιούργησε;

Την απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα μας την δίδει μια νέα φιλοσοφική θεώρηση της φυσικής η οποία ομιλεί για την εκ του ΜΗΔΕΝΟΣ προέλευση των πάντων. Η θεωρία αυτή απορρίπτει την κλασικά φιλοσοφική θεώρηση ότι «μηδέν εκ του μηδενός γίνεται» και δέχεται την αντίστροφη αυτής φιλοσοφική θεώρηση ότι «εκ του μηδενός προέρχονται τα πάντα και εις το μηδέν επιστρέφουν». Η νέα φιλοσοφική θεώρηση της φυσικής θεωρεί ως Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο το ΜΗΔΕΝ.

Η θεώρηση του μηδενός ως του Αυθύπαρκτου Αρχικού Αιτίου έχει μεν το πλεονέκτημα ότι ως μηδέν δεν δημιουργεί πρόβλημα αυθύπαρκτης προϋπάρξεως, όμως δημιουργεί το εξής νοητικό πρόβλημα: Πως από το ΜΗΔΕΝ, δηλαδή την ανυπαρξία, μπορούμε να δεχθούμε την εκπόρευση του ΑΠΕΙΡΟΥ, δηλαδή την εκπόρευση της υπαρκτής Φύσεως; Σχετικά οι επιστήμονες αντιτείνουν φαινόμενα που έχουν παρατηρήσει στους νέους μεγάλης ισχύος επιταχυντές η εμφάνιση σωματιδίων εκ του μηδενός.

Οι επιστήμονες (οι αποδεχόμενοι την νέα φιλοσοφική θεώρηση) αναρωτιούνται: Μήπως το μηδέν δεν είναι το τίποτα αλλά το όλον σε ανεκδήλωτη κατάσταση ώστε με τον διχασμό και αντιθετισμό του προέκυψαν τα πάντα; Την απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα θα την δώσει μόνος του ο αναγνώστης αυτού του κειμένου με βάση όσα θα αναφερθούν στην συνέχεια.

Τέλος υπάρχει σχετικά και ένα ακόμα ερώτημα: ποίος έκανε την Πρώτη Κίνηση ώστε να αρχίσει το Αυθύπαρκτο Αρχικό Αίτιο την εκπόρευση της Φύσεως;

Σχολιάστε